Îngrijirea la domiciliu –respect față de dreptul la ocrotirea sănătății

Acasa Îngrijirea la domiciliu –respect față de dreptul la ocrotirea sănătății

Ingrijirea la domiciliu_CH

București, octombrie 2015

Domeniu relativ nou, dar cu o cerere din ce în ce mai mare pe piața românească, îngrijirea la domiciliu vine în întâmpinarea nevoilor persoanelor aflate în dificultate și a aparținătorilor acestora.

Mai multe despre îngrijirea la domiciliu, avantajele și provocările acestui domeniu în România aflăm de la dl. Antonio Andrusceac – manager Comunitas Help*** (furnizor servicii de îngrijire la domiciliu), dar și teolog cu specializare în asistență socială, pionier în domeniul voluntariatului social, membru activ al societății civile grupată în „Platforma pentru orașe durabile”, coordonator voluntar al „Centrului rezidențial pentru vârstnici – Sf.Silvestru”.

Recent ați lansat structura de economie socială Comunitas Help – furnizor de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice. Povestiți-ne mai multe despre această structură: misiune, servicii, valori.

Antonio Andrusceac: Comunitas Help are drept scop furnizarea de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice şi servicii de curăţenie, precum şi angajarea personalului, preponderent din grupuri vulnerabile, contribuind astfel la facilitarea accesului pe piaţa muncii a persoanelor provenind din grupuri dezavantajate.

De la bun început, angajamentul nostru este și va rămâne unul singur: oferirea serviciilor de cea mai bună calitate. Ocrotirea sănătății și redarea demnității umane prin oferirea unor pachete de îngrijire corespunzatoare, reprezintă valorile după care ne ghidăm în activitatea noastră.

Ce înseamnă, de fapt, îngrijirea la domiciliu și cui se adresează? Ce servicii include și cât de mare este nevoia socială pentru acest gen de servicii în România?

Antonio Andrusceac: Îngrijirea la domiciliu este respectul față de dreptul la ocrotirea sănătății și la îngrijire a tuturor categoriilor de populație, de alegere a programelor și metodelor, a serviciilor și prestatorului în condițiile egalității de șanse.

Îngrijirea la domiciliu asigură accesibilitatea la servicii de îngrijire personalizată (igienă corporală, administrare hrană, administrare medicație-conform schiței de tratament vizată de medicul de familie, socializare și ajutor la deplasarea în afara locuinței etc.) și acces la alte servicii opționale (curățenie, cumpărături, plata facturilor, transport etc.)

Pe fondul îmbătrânirii populației, se resimte o cerere tot mai accentuată pentru acest gen de servicii. Serviciile de îngrijire ar trebui să fie accesibile tuturor persoanelor aflate în dificultate dar, din nefericire, ele sunt accesibile doar celor care-și permit să suporte costurile aferente.